Nagłówek 1

Jak urządzić biuro domowe w czasach pandemii?

Jak urządzić biuro domowe w czasach pandemii?

12Maj

2021

Ogłoszenie światowej pandemii wywołanej wirusem COVID-19 w pierwszych miesiącach 2020 roku zmusiło wiele osób do całkowitej reorganizacji swojego życia zawodowego. Bardzo duża liczba pracowników biurowych musiała nauczyć się nowego funkcjonowania w warunkach domowych. Praca zdalna stała się dla wielu codziennością. Jak urządzić domowe biuro w czasach pandemii? Podpowiadamy w dalszej części artykułu.

Zadbaj o właściwą organizację pracy

To podstawowa zasada pracy z domu. Aby wykonywanie codziennych obowiązków przed komputerem czy telefonem było komfortowe, niezbędna jest właściwa organizacja. Chodzi tu przede wszystkim o właściwe zarządzanie czasem i wyznaczenie sobie ścisłych godzin pracy. Jest to niezwykle istotne w kontekście utrzymania prawidłowego balansu pomiędzy życiem zawodowym a rodzinnym. Jeżeli przed pandemią pracowałeś w godzinach 8-16 to nie powinieneś zmieniać tych przyzwyczajeń. Nie zaburzy to Twojego rytmu dnia i pozwoli na płynne przejście pomiędzy pracą stacjonarną a zdalną.

Bardzo ważne jest także znalezienie odpowiedniego pomieszczenia w domu, w którym będziesz mógł pracować w komfortowych warunkach. Zdecydowanie mniejszy problem będą miały z tym osoby mieszkające w dużych domach jednorodzinnych. Domowym biurem może być w tym przypadku niewielki gabinet czy nieużywany wcześniej pokój. Latem pracę zdalną można wykonywać również na tarasie lub w ogrodzie. Osoby mieszkające w wielokondygnacyjnych budynkach wielorodzinnych na potrzeby domowego biura mogą wykorzystać sypialnię lub pokój dziecięcy. W wyjątkowych przypadkach może zostać nim też salon czy jadalnia.

Dopasuj dostępne meble, a w razie potrzeby dokup nowe

Budowa ergonomicznej i funkcjonalnej przestrzeni do pracy zdalnej wiąże się w wielu przypadkach z koniecznością zmiany umeblowania pomieszczenia zaadaptowanego na potrzeby domowego biura. Jeżeli znajdujesz się w uprzywilejowanej sytuacji i dysponujesz w domu pomieszczeniem pełniącym funkcję gabinetu do pracy, to właściwie nie musisz już nic robić. Miejsca te z reguły są już wyposażone w solidne biurko i wygodne krzesło ułatwiające pracę w domowych warunkach. Problem pojawia się, gdy żaden z domowników nigdy nie pracował zdalnie, więc nie było konieczności adaptacji jednego z pomieszczeń na potrzeby gabinetu.

W takiej sytuacji musisz zadbać o odpowiednie dopasowanie dostępnych mebli lub zakup dodatkowego wyposażenia ułatwiającego stworzenie ergonomicznych warunków pracy dopasowanych do Twoich indywidualnych potrzeb. Właściwy dobór mebli, a także ich prawidłowe ustawienie ma bardzo istotny wpływ zarówno na zdrowie, jak i ogólne samopoczucie osoby wykonującej pracę w domu. Polecanym rozwiązaniem jest w tej sytuacji wybór regulowanych stelaży do biurek umożliwiających zmianę wysokości blatu w zależności od aktualnych potrzeb użytkownika. Jedno regulowane biurko może być wykorzystywane przez kilka osób pracujących z domu. Po zakończeniu pandemii i powrocie do normalności biurko może stanowić część wyposażenia pokoju dziecięcego i „rosnąć” wraz z Twoją pociechą.

Zwróć uwagę na właściwe oświetlenie

Poza wyborem odpowiedniego rodzaju mebli, podczas pracy w domu należy zwrócić uwagę także na właściwe oświetlenie biurka. Dobrze dobrane światło poprawi Twoją koncentrację i przyczyni się do zachowania bezpieczeństwa dla Twoich oczu. Biurko powinno być ustawione jak najbliżej naturalnego źródła światła. Warto, by stało ono przy oknie lub w pobliżu drzwi balkonowych. Ważne jest, aby zadbać nie tylko o główne źródło światła, ale też oświetlenie dodatkowe, takie jak lampka na biurko z regulacją wysokości oraz kierunku padania światła. Lampka powinna być ustawiona po przeciwnej stronie ręki, którą piszesz. Dzięki temu nie będzie rzucać cienia, a Ty nie zmęczysz wzroku w czasie pracy w pochmurny dzień.

Powrót

Aktualności, wystawy

14Październik

2019

Warsaw Home 2019

Od 3 do 6 października uczestniczyliśmy w wystawie Warsaw Home 2019, podczas której prezentowaliśmy nowe kolekcje eleganckich mebli gabinetowych ETÉRO oraz NEX. Nowości wzbudziły duże zainteresowanie ze strony odwiedzających Klientów i Partnerów.

23Wrzesień

2019

Index 2019

Od 17 do 19 września po raz pierwszy wzięliśmy udział w targach Workspace at INDEX 2019 w Dubaju. Targi te są jednym z najważniejszych wydarzeń meblowych w regionie Bliskiego Wschodu.

Porosły-Kolonia 9A, 16-070 Porosły-Kolonia

mila@miladesign.com.pl

+48660756077